OM OSS

Kragerø Maritime Leirskole tar imot 4 elevgrupper pr. uke i vår- og høstsesong. Vi har drevet leirskole siden 1978 og  er slik navnet lyder en maritim leirskole med fokus på det som foregår både over og under havoverflaten. 80.000 elever har hittil lært seg selv, og andre å kjenne, gjennom en leirskoleuke på Kragerø maritime leirskole.

Leirskolen er et samarbeidsprosjekt mellom Kragerø kommune/skoleetaten i Kragerø og Kragerø Sportell. Eieren av sportellet holder hus, mat og båter, mens kommunen ansetter lærere og instruktører som tar seg av undervisningen. Leirskolen er anbefalt av Norsk Leirskoleforening og båtene er godkjent av Skipskontrollen.

PEDAGOGER

INGE BENTSEN
Rektor/Leirskolelærer

inge.bentsen@kragero.kommune.no

PETTER JØRGENSEN
Leirskolelærer

Petter er lærer med blant annet spes.ped/ kroppsøvning og erfaring fra kystprosjektet. Petter er godkjent båtfører med D5L sertifikat, sikkerhetskurs, VHF-sertifikat og passasjer- og krisehåndteringskurs.

LARS WEISSER
Leirskolelærer