Om oss

.

Kragerø Leirskole en innholdsrik og lærerik leirskoleopplevelse

Maritime

Velkommen til Kragerø Maritime Leirskole

Krageø Maritime Leirskole tar imot 4 elevgrupper pr. uke i vår- og høstsesong. Vi har drevet leirskole siden 1978 og  er slik navnet lyder en maritim leirskole med fokus på det som foregår både over og under havoverflaten. 60.000 elever har hittil lært seg selv, og andre å kjenne, gjennom en leirskoleuke  på Kragerø  maritime leirskole

Leirskolen er et samarbeidsprosjekt mellom Kragerø kommune/skoleetaten i Kragerø og Kragerø Sportell. Eieren av sportellet holder hus, mat og båter, mens kommunen ansetter lærere og instruktører som tar seg av undervisningen. Leirskolen er anbefalt av Norsk Leirskoleforening og båtene er godkjent av Skipskontrollen.

Pedagoger

Inge er adjunkt med bl.a. lang erfaring med naturfagsundervisning, han er også leirskolens rektor. Inge  er godkjent båtfører med D5L sertifikat, sikkerhetskurs, VHF-sertifikat og passasjer og krisehåndteringskurs.

Arne Jørgen er adjunkt med naturfag og kroppsøving/svømming.  Arne Jørgen er godkjent båtfører med D5L sertifikat, sikkerhetskurs, VHF-sertifikat og passasjer og krisehåndteringskurs.

Petter er lærer med blant annet  spes.ped/ kropsøvning og erfaring fra kyst prosjktet. Petter  er godkjent båtfører med D5L sertifikat, sikkerhetskurs, VHF-sertifikat og passasjer og krisehåndteringskurs.

Seileinstruktører kommer i tillegg til lærerstaben.

Vertskapet

Vertskapet steller med så mangt. De  har ansvaret for mat og husrom, og bidrar også med tilrettelegging for klassenes fritidsaktiviteter. Det er med andre ord vertskapet  elevene/klasselærerne skal henvende seg til om det er noe de lurer på utenom undervisningstida. Til å møte denne storm av henvendelser har verten noen til å hjelpe seg. Vertskapet  har folk på huset på kveldstid. Bestillinger og kontor ivaretas av Torun.  Torun og Andrew  er godkjente båtførere med D5L sertifikat, sikkerhetskurs, VHF-sertifikat og passasjer og krisehåndteringskurs.

Om oss

Lærere og instruktører tar seg av all undervisning på timeplanen. Verten  steller med så mangt

Rektor/Leirskolelærer

Inge Bentsen